• +380 (0532) 56-17-18
  • info@adm-pl.gov.ua
  • Пн - Чт 9:00 - 18:00, Пт 9:00 - 16:45. На час карантину: пн-чт 8:00 до 17:00, пт з 8:00 до 15:45, перерва з 12:00 до 12:45
Image

Для осіб із порушенням зору

Previous Next

21 листопада 2019 року – Міжнародний день відмови від куріння

Нікотинова залежність – це захворювання, самостійно боротися з яким дуже важко, тому краще звертатися по допомогу до фахівців. Люди, які хочуть кинути курити, можуть отримати фахову пораду у свого сімейного лікаря.

Медичні працівники закладів охорони здоров’я усіх форм власності зобов’язані рекомендувати не починати курити або припинити курити.

Перед тим, як приймати будь-які медичні препарати, що допомагають у припиненні куріння, обов’язково потрібно проконсультуватися з лікарем.

Кинути курити – одне із кращих рішень у житті кожного курця. Вже з першого дня відмови від сигарет організм починає відновлюватися, а ризики виникнення хвороб, асоційованих з курінням, зменшуються. Через тиждень без сигарет у колишнього курця покращується відчуття смаку та запаху, через три місяці збільшується обсяг роботи легень на 30%, через п’ять років знижується ризик інсульту до рівня некурця. Чим раніше курець прийме рішення кинути курити, тим краще.

Україна робить лише перші кроки у сфері відмови від куріння. Однак, вже є певні досягнення. Зокрема, вебсайт із надання допомоги у припиненні куріння: www.stopsmoking.org.ua.

Електронні сигарети чи тютюнові вироби для нагрівання не є засобами відмови від куріння та становлять ризики для здоров’я!

Всесвітня організація охорони здоров’я (WHO), Європейське респіраторне товариство (ERS), Міжнародний Союз із боротьби з туберкульозом та легеневими захворюваннями (the UNION) тощо не рекомендують використовувати електронні сигарети як засіб відмови від куріння.

Всесвітня організація охорони здоров’я наголошує, що на сьогодні немає достовірних доказів того, що ТВН є безпечнішими для здоров’я (Heated tobacco products (HTPs) information sheet. WHO, May 2018, http://bit.ly/htps_info).

Більше інформації – в буклеті «Електронні сигарети, системи для нагрівання тютюну та кальяни: що варто знати?» ( http://bit.ly/stop_buklet)

Стандартизована упаковка

Боротьба з курінням – це комплекс заходів, які допомагають зменшити поширеність вживання тютюнових виробів (сигарет, електронних сигарет, тютюнових виробів для нагрівання).

Посилення антитютюнового законодавства в Україні є одним з найефективніших способів профілактики куріння серед дітей, молоді та некурців.

Серед законодавчих норм, які потрібно прийняти: запровадити стандартизовані пачки сигарет із великими зображеннями хвороб і без логотипів, як у Австралії, Франції, Великій Британії, Ірландії тощо.

Стандартизована упаковка – ефективний засіб зменшення поширеності куріння, тому цікаво дізнатися думку українців щодо запровадження таких упаковок в нашій країні.

Законодавчі норми, які запроваджують однотипні пачки сигарет, обмежують можливість тютюнової індустрії зробити свою продукцію привабливою, оскільки на таких однотипних упаковках має бути відсутнім брендування, логотипи, фірмові кольори.

На відміну від звичних упаковок, стандартизована повинна мати визначений колір (темно-оливковий), не містити яскравих малюнків, логотипів, зображень тютюнових марок чи пропагандистської інформації на упаковці, натомість 80% пачки повинне займати зображення з наслідками куріння для організму. Всі торгові назви і назви виробів мають бути зображені у стандартному кольорі та форматі.

Результати дослідження, яке провели в Австралії і Великій Британії, свідчать про те, що стандартні пачки зменшують тягу закурити у тих, хто вже є курцем, і не приваблюють тих, хто тільки збирається спробувати це зробити. Так, за 3 роки в Австралії поширеність куріння серед дорослого населення Австралії зменшилась із 19,4% до 17,2% (https://www.tobaccofreekids.org/assets/global/pdfs/en/WL_evidence_en.pdf).

Всесвітня організація охорони здоров’я вважає, що такий спосіб маркування тютюнових виробів дозволить зробити тютюнові вироби непривабливим, що сприятиме зменшенню поширеності куріння. До того ж, це зробить попередження про небезпеку куріння більш дієвими.

Курець бачить пачку сигарет принаймні 20 разів на день і 7000 разів на рік: коли хоче закурити та коли купує. Тому важливо, що саме буде на ній розміщено: блискітки з яскравими метеликами чи фото раку губи. Тютюнові корпорації використовують упаковки тютюнових виробів у рекламних цілях, а фахівці із контролю над тютюном як майданчик для розміщення інформації про небезпеку цієї згубної залежності.

Наукові дослідження свідчать – реальні ілюстрації хвороб на пачках сигарет рятують життя. Попередження підвищують обізнаність людей про небезпеку споживання тютюну та спонукають курців кинути курити. Окрім того, курці стверджують, що саме з пачок сигарет вони найчастіше дізнаються про небезпеку куріння порівняно із будь-якими іншими джерелами інформації за винятком телебачення.

Безликі та страшні пачки сигарет роблять куріння немодним, що спонукає насамперед молодь не починати курити, а дорослих курців – задуматись про наслідки споживання сигарет.

Пресцентр ДОЗ Полтавської ОДА

(за матеріалами Центру громадянського представництва «За життя»,

Українського Центру контролю за тютюном)

Image

Анонси

Увага! Триває Всеукраїнський літературний конкурс ім. Олени Теліги та Олега Ольжича «Тільки тим дана перемога, хто у болі сміятися зміг»
Стартує Всеукраїнський проєкт збору книжок «Вільні читають українською!»
1.03-1.04.2024 – Держкомтелерадіо оголошує прийом публіцистичних творів на здобуття премії імені Івана Франка у галузі інформаційної діяльності
5.03.2024 – Вінницький пресклуб запрошує журналістів і журналісток Полтавської області до участі в освітньому вебінарі на тему «Техніка перевірки фактів у боротьбі з дезінформацією для підготовки інформаційно-аналітичних матеріалів»
16-24.02.2024 – Національний тиждень читання поезії 2024: «Ріки незмінно течуть додому»
22.02.2024 – Вінницький прес-клуб організовує серію вебінарів для регіональних журналістів у межах проєкту «Розбудова толерантного інформаційного простору регіональними журналістами»
02.02.2024 - показ документального фільму «І кожна річка»
Image
Image
Всеукраїнська програма ментального здоров'я
Image
Image
13_poltavska.png
Image

СТОРІНКА ДЕПАРТАМЕНТУ У FACEBOOK

Відео youtube Департаменту інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю ПОлтавської облдержадміністрації
oda-ban2.png
oblrada2.png
ghestova_mova.jpg
other-tasks-metro-icon-1.png

Основні завдання Департаменту

  • забезпечення реалізації державної політики у сфері інформації, комунікацій з громадськістю;
  • сприяння реалізації конституційного права громадян на свободу слова та безперешкодній діяльності засобів масової інформації;
  • участь у формуванні та реалізації державної політики у сфері інформації і видавничої справи з метою повнішого задоволення потреби населення області в інформаційній та видавничій продукції;
  • здійснення заходів щодо розвитку інформаційного простору та інформаційної інфраструктури області;
  • аналіз і прогнозування суспільно-політичних процесів у регіоні;
  • проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики;
  • сприяння місцевим органам виконавчої влади у забезпеченні взаємодії з політичними партіями та громадськими організаціями.
© 2018 Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Полтавської обласної державної адміністрації. Матеріали на сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International license , якщо не вказано іншого. https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.uk