• +380 (0532) 56-17-18
  • info@adm-pl.gov.ua
  • Пн - Чт 9:00 - 18:00, Пт 9:00 - 16:45. На час карантину: пн-чт 8:00 до 17:00, пт з 8:00 до 15:45, перерва з 12:00 до 12:45
Image

Для осіб із порушенням зору

В Україні планують спростити процедуру відновлення лісів

Комітет Верховної Ради України з питань екологічної політики розглянув проєкт Закону №9516 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо ефективного управління лісами на основі ведення лісового господарства на принципах наближеного до природи лісівництва, адаптованого до кліматичних змін, збереження біорізноманіття в лісах».

Проєкт пропонує розв'язати проблему відновлення лісів, які пошкоджені або знищені внаслідок воєнних дій, стихійних лих та змін клімату.

Відповідно до законопроєкту пропонується запровадити оцінку впливу на довкілля (далі ОВД) на всі рубки головного користування, а на суцільні санітарні залишити ОВД для площ понад 10 га замість 1 га. Але факт стихійного лиха має бути засвідчений на комісії ТЕБ та НС.

Процес проходження оцінки впливу на довкілля для лісової галузі давно потребував змін. Особливо після масштабних лісових пожеж, які прокотилися Луганською, Житомирською, Харківською та деякими іншими областями України у 2020 році. Ситуація, коли тисячі пошкоджених пожежами гектарів лісів по пів року і більше стоять не займаними, бо чекають часу, коли завершиться оцінка впливу на довкілля й лісокористувач отримає дозвільні документи, є абсурдною.

В європейських країнах законодавством встановлено, що такі види лісогосподарських робіт повинні бути проведеними негайно для запобігання втрат деревини й подальшому поширенню шкідників та хвороб лісу. Відповідно й лісовідновлення на пошкоджених територіях відбувається якнайшвидше, відразу після розчищення площі, а на потреби економіки насамперед спрямовують пошкоджену деревину, а не деревину з насаджень, які мають перспективи подальшого росту.

На Полтавщині однією із загроз пошкодження лісів внаслідок стихійних явищ залишаються лісові пожежі. Протягом останніх років проблема масштабних лісових пожеж не спостерігається завдяки розгалуженій мережі телевізійних систем раннього виявлення загорянь у лісах та заходам профілактики, які постійно здійснюють лісогосподарські філії. Проте в умовах повномасштабної війни ризик спалаху в лісових масивах та пошкодження внаслідок ворожих обстрілів в рази збільшується. Залишаються і природні фактори – буреломи, вітроломи та сніголоми, а також людська необережність поводження з вогнем, які становлять загрозу пошкодження лісовим масивам.

Якщо тривалий час залишати невідновлений лісовий фонд і зволікати з проведенням санітарних рубок у них, це матиме негативні наслідки не лише для лісового фонду, а й екології та економіки в цілому.

Зокрема це призводить до значних економічних збитків, оскільки кожен місяць очікування зумовлює суттєві втрати товарної якості деревини. Відповідно знижується і рівень надходження рентної плати за заготовлену деревину до місцевих бюджетів. До того ж невідновлений ліс сприяє поширенню захаращеності територій, що в результаті може стати причиною розповсюдження шкідників і виникнення нових лісових пожеж.

У Полтавській ОВА підтримують законопроєкт 9516, який спростить не лише процедуру відновлення лісів, а й забезпечить поставку деревини на фронт.

«В умовах повномасштабної війни потрібна спрощена процедура відновлення лісів. Ухвалення закону дасть можливість збільшити постачання деревини для фронту без необхідності вирубування здорових дерев. Протягом останніх двох років відокремлені підрозділи державного підприємства «Ліси України» на території області поставили на фронт 8726 кубів деревини. Це і для будівництва фортифікаційних і господарських споруд, і дрова для опалення», – зауважив перший заступник начальника Полтавської ОВА Богдан Корольчук.

Він акцентував, що законопроєкт забороняє проведення суцільних рубок за відсутності рішення комісій із питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій.

«Зрозуміло, до роботи цих комісій та для участі в обстеженнях насаджень щодо доцільності проведення суцільних санітарних рубок будуть долучатися і представники територіальних громад та екологічні організації», – додав Богдан Корольчук.

У зв’язку зі збройною агресією російської федерації питання спрощення процедури проведення суцільних санітарних рубок у знищених та пошкоджених насадженнях набуло ще більшої актуальності. Законопроєкт підтримано Радою національної безпеки і оборони України, як такий, що відповідає завданням, визначеним рішення РНБО від 29.09.2022 «Про охорону, захист, використання та відтворення лісів України в особливий період», уведеного в дію Указом Президента України від 29.09.2022 № 675.

Image

Анонси

27.04.2024 – Великодній ярмарок
Увага! Триває Всеукраїнський літературний конкурс ім. Олени Теліги та Олега Ольжича «Тільки тим дана перемога, хто у болі сміятися зміг»
Стартує Всеукраїнський проєкт збору книжок «Вільні читають українською!»
1.03-1.04.2024 – Держкомтелерадіо оголошує прийом публіцистичних творів на здобуття премії імені Івана Франка у галузі інформаційної діяльності
5.03.2024 – Вінницький пресклуб запрошує журналістів і журналісток Полтавської області до участі в освітньому вебінарі на тему «Техніка перевірки фактів у боротьбі з дезінформацією для підготовки інформаційно-аналітичних матеріалів»
16-24.02.2024 – Національний тиждень читання поезії 2024: «Ріки незмінно течуть додому»
22.02.2024 – Вінницький прес-клуб організовує серію вебінарів для регіональних журналістів у межах проєкту «Розбудова толерантного інформаційного простору регіональними журналістами»
02.02.2024 - показ документального фільму «І кожна річка»
Image
Image
Всеукраїнська програма ментального здоров'я
Image
Image
13_poltavska.png
Image

СТОРІНКА ДЕПАРТАМЕНТУ У FACEBOOK

Відео youtube Департаменту інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю ПОлтавської облдержадміністрації
oda-ban2.png
oblrada2.png
ghestova_mova.jpg
other-tasks-metro-icon-1.png

Основні завдання Департаменту

  • забезпечення реалізації державної політики у сфері інформації, комунікацій з громадськістю;
  • сприяння реалізації конституційного права громадян на свободу слова та безперешкодній діяльності засобів масової інформації;
  • участь у формуванні та реалізації державної політики у сфері інформації і видавничої справи з метою повнішого задоволення потреби населення області в інформаційній та видавничій продукції;
  • здійснення заходів щодо розвитку інформаційного простору та інформаційної інфраструктури області;
  • аналіз і прогнозування суспільно-політичних процесів у регіоні;
  • проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики;
  • сприяння місцевим органам виконавчої влади у забезпеченні взаємодії з політичними партіями та громадськими організаціями.
© 2018 Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Полтавської обласної державної адміністрації. Матеріали на сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International license , якщо не вказано іншого. https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.uk