• +380 (0532) 56-17-18
  • info@adm-pl.gov.ua
  • Пн - Чт 9:00 - 18:00, Пт 9:00 - 16:45. На час карантину: пн-чт 8:00 до 17:00, пт з 8:00 до 15:45, перерва з 12:00 до 12:45
Image

Для осіб із порушенням зору

#Соціальні_послуги: що це та як їх отримати?

Кожен з нас опинявся в ситуації, коли звертався за підтримкою чи допомогою до своїх близьких чи друзів, але часом такої підтримки недостатньо.

Якщо людина опинилась у скрутній ситуації, пов’язаною з її фізичним чи ментальним здоров’ям, скрутним фінансовим становищем чи безробіттям та іншу вона може звернутись за професійною підтримкою – соціальними послугами.

На сьогодні розвиток соціальних послуг є один із найважливіших пріоритетів соціальної сфери, який набув особливого розголосу з прийняттям відповідного Закону України у 2019 році.

На сьогодні отримувачами соціальних послуг в області є майже 98 тис. осіб, в тому числі 5,5 тис. ВПО. Взяття на обслуговування забезпечено одноденний термін.

Департаментом соціального захисту населення розпочато цикл інформаційних статей щодо популяризації цього напрямку соціальної політики та широкого інформування суспільства щодо того, що таке соціальні послуги; який їх зміст; хто, де та як може їх отримати.

В якості вступного матеріалу нагадуємо, що соціальні послуги – це комплекс заходів спрямованих на профілактику складних життєвих обставин, їх подолання  або мінімізацію їх негативних наслідків. Особі/сім’ї можуть надаватися одна або одночасно декілька соціальних послуг.

На всіх етапах з людиною будуть працювати фахівці з соціальної роботи/соціальні працівники, які відіграють ключову роль у наданні соціальної послуги.

Залежно від кінцевої цілі соціальні послуги поділяються на:

соціальну профілактику – запобігти виникненню складних життєвих обставин та/або потраплянню особи/сім’ї в такі обставини;

соціальну підтримку – допомогти особі/сім’ї подолати складні життєві обставини;

соціальне обслуговування – мінімізувати для особи/сім’ї негативні наслідки складних життєвих обставин, підтримувати та допомагати особі/сім’ї.

Законом визначено, що кожна соціальна послуга має свій державний стандарт, який затверджується наказом Міністерства соціальної політики.

На сьогодні існує 37 видів соціальних послуг з яких 26 мають затверджені державні стандарти.

Хто має право на отримання соціальних послуг

Особи/сім’ї, які перебувають у складних життєвих обставинах та/або мають найвищий ризик потрапляння у складні життєві обставини, що негативно впливають на життя, стан здоров’я та розвиток особи, функціонування сім’ї, які особа/сім’я не може подолати самостійно.

Хто може надавати соціальні послуги

установи/заклади надання соціальних послуг (стаціонарні, реабілітаційні, тимчасового перебування) та інші заклади/установи соціальної підтримки (обслуговування);

недержавні підприємства, установи, організації, громадські об’єднання, благодійні, релігійні організації;

фізичні особи-підприємці та фізичні особи, які надають соціальні послуги з догляду без здійснення підприємницької діяльності;

волонтери, залучені до надання соціальних послуг відповідно до закону.

Ключовим показником в даному питанні, який в тому числі мінімізує ризик недобросовісного надання послуг населенню,  є включення надавача соціальних послуг до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг.

Цю інформацію можна перевірити через даш борд Міністерства соцполітики https://www.ioc.gov.ua/analyticsRNCP/

Наразі в Полтавській області для забезпечення надання повного спектру соціальних послуг, відповідно до потреб населення в області функціонує мережа установ та закладів соціального обслуговування, а саме 14 будинків-інтернатів, 18 територіальних центрів соціального обслуговування, 38 центрів надання соціальних послуг та 11 центрів соціальних служб.

Надавачі соціальних послуг області розміщені на інтерактивні карті http://surl.li/qceuc , яка наразі працює в бета-режимі та буде доповнено додатковими даними.

Проведений аналіз діяльності надавачів соціальних послуг виокремлює наступні найбільш затребувані соціальні послуги: догляд вдома, натуральна допомога, соціальний супровід, стаціонарний догляд, соціальна адаптація, транспортні послуги, консультування та інші.

Інформацію про найбільш поширені види послуг, їх зміст та де їх отримати Ви знайдете в наступних статтях в межах інформаційної кампанії.

Директор Департаменту соціального захисту населення Людмила Корнієнко

 

 

 

 

 

 

 

Image

Анонси

27.04.2024 – Великодній ярмарок
Увага! Триває Всеукраїнський літературний конкурс ім. Олени Теліги та Олега Ольжича «Тільки тим дана перемога, хто у болі сміятися зміг»
1.03-1.04.2024 – Держкомтелерадіо оголошує прийом публіцистичних творів на здобуття премії імені Івана Франка у галузі інформаційної діяльності
5.03.2024 – Вінницький пресклуб запрошує журналістів і журналісток Полтавської області до участі в освітньому вебінарі на тему «Техніка перевірки фактів у боротьбі з дезінформацією для підготовки інформаційно-аналітичних матеріалів»
16-24.02.2024 – Національний тиждень читання поезії 2024: «Ріки незмінно течуть додому»
22.02.2024 – Вінницький прес-клуб організовує серію вебінарів для регіональних журналістів у межах проєкту «Розбудова толерантного інформаційного простору регіональними журналістами»
02.02.2024 - показ документального фільму «І кожна річка»
Image
Image
Всеукраїнська програма ментального здоров'я
Image
Image
13_poltavska.png
Image

СТОРІНКА ДЕПАРТАМЕНТУ У FACEBOOK

Відео youtube Департаменту інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю ПОлтавської облдержадміністрації
oda-ban2.png
oblrada2.png
ghestova_mova.jpg
other-tasks-metro-icon-1.png

Основні завдання Департаменту

  • забезпечення реалізації державної політики у сфері інформації, комунікацій з громадськістю;
  • сприяння реалізації конституційного права громадян на свободу слова та безперешкодній діяльності засобів масової інформації;
  • участь у формуванні та реалізації державної політики у сфері інформації і видавничої справи з метою повнішого задоволення потреби населення області в інформаційній та видавничій продукції;
  • здійснення заходів щодо розвитку інформаційного простору та інформаційної інфраструктури області;
  • аналіз і прогнозування суспільно-політичних процесів у регіоні;
  • проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики;
  • сприяння місцевим органам виконавчої влади у забезпеченні взаємодії з політичними партіями та громадськими організаціями.
© 2018 Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Полтавської обласної державної адміністрації. Матеріали на сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International license , якщо не вказано іншого. https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.uk