• +380 (0532) 56-17-18
  • info@adm-pl.gov.ua
  • Пн - Чт 9:00 - 18:00, Пт 9:00 - 16:45. На час карантину: пн-чт 8:00 до 17:00, пт з 8:00 до 15:45, перерва з 12:00 до 12:45
Image

Для осіб із порушенням зору

Страхові виплати здійснює Пенсійний фонд України: на що звернути увагу роботодавцям

З 1 січня 2023 року уповноваженим органом в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності є Пенсійний Фонд України. Отже, не Фонд соціального страхування України, - як це було раніше, а саме органи Фонду відтепер здійснюють страхові виплати у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку на виробництві.

Що залишилося незмінним для роботодавців у зв’язку із впровадженням законодавчих новацій?

  1. Щоб застраховані особи, тобто наймані працівники, вчасно і в повному обсязі одержали виплати по лікарняних, страхувальники повинні подати за встановленою формою заяву-розрахунок, що містить інформацію про нараховані людям кошти.
  2. Платники страхових внесків на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та отримувачі виплат (матеріального забезпечення) є такими, що зареєстровані (взяті на облік) Пенсійним фондом. Заново їхня перереєстрація не здійснюється!

 

Які зміни повинні врахувати роботодавці через зміну уповноваженого органу?

Перш за все змінилася форма подання заяви. Відтепер заява-розрахунок та повідомлення про виплату коштів застрахованим особам подаються через особистий кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг ПФУ. Окрім того, можна скласти заяву-розрахунок в паперовій формі та подати її до будь-якого сервісного центру головних управлінь Пенсійного фонду України в областях та м. Києві.

Зміни застосовуватимуться до лікарняних, відкритих після 1 січня 2023 року. Ті лікарняні, які почались в 2022 році та продовжились в 2023 році, розраховуватимуться за старими правилами.

Електронний кабінет страхувальника на вебпорталі Пенсійного фонду (http://portal.pfu.gov.ua) є оптимальним способом дистанційного обслуговування юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, адже забезпечує швидкий та зручний спосіб отримання документів і відомостей про найманих працівників. Електронні послуги і відкриті дані допомагають долати людський фактор, черги, корупцію і одержувати широкий спектр послуг.

Щоб сформувати заяву-розрахунок в електронному вигляді, користувачу-страхувальнику потрібно мати доступ до інтернету та кваліфікований електронний підпис (КЕП) установи.

 

Зважаючи на те, що найбільш поширеним питанням, пов’язаним із передачею функцій соціального страхування до Пенсійного фонду, стало питання щодо формування і подання заяви-розрахунку через вебпортал електронних послуг, пропонуємо страхувальникам скористатися детальною інструкцією, яку розробили фахівці Фонду.

Для того, щоб успішно подати заяву-розрахунок для фінансування виплат за соціальним страхуванням, слід виконати такі кроки:

Крок 1. Зайдіть на вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України. Натисніть кнопку “Вхід”, ідентифікуйте себе як юридичну особу, підтвердіть вхід за допомогою КЕП та паролем до нього і натисніть кнопку “Увійти”.

Крок 2. В особистому кабінеті страхувальника (у меню зліва) зайдіть у розділ “Заяви-розрахунки” та оберіть кнопку “Створити нову”. На екрані з’явиться форма заяви-розрахунку, до якої потрібно внести інформацію в зазначені поля. Деякі з них, наприклад, “Код за ЄДРПОУ страхувальника”, система заповнює автоматично.

Якщо пропустити рядок, який є обов’язковим для заповнення, програма позначить поле червоним кольором.

Зверніть увагу! При заповненні заяви-розрахунку не слід використовувати певні символи, наприклад, лапки, які часто зустрічаються в назвах підприємств. Про використання некоректних знаків програма повідомить написом “Поле містить заборонені символи” та позначить рядок червоним кольором.

У рядках “Дата початку періоду, за який включати ЛН (З)” та “Дата закінчення періоду, за який включати ЛН (ПО)” потрібно зазначити той період (з–по), за який до заяви-розрахунку мають потрапити лікарняні (“Готові до сплати”).

Важливо! Система сама обере у визначеному календарному проміжку (з – по) листки непрацездатності зі статусом “Готові до сплати”.

Після заповнення усіх необхідних рядків натисніть кнопку “Продовжити”.

Крок 3. Після підвантаження системою готових до сплати листків непрацездатності на екрані з’являються два додаткових поля - “Додаток про тимчасову непрацездатність” та “Додаток про тимчасову непрацездатність внаслідок нещасного випадку або профзахворювання”. У цих полях відображені дані лікарняних кожного працівника, що відповідають страховому випадку. У додатки потрапляють лише ті лікарняні, виплати/частину виплат за якими відшкодовує Пенсійний фонд України.

Зверніть увагу!Максимальна кількість листків непрацездатності в одній заяві-розрахунку становить 200 одиниць.

Крок 4. Для того, щоб внести необхідну інформацію по конкретній людині, необхідно натиснути на “олівець” (піктограма) у полі з прізвищем людини. В додатковому вікні, яке відкривається, деякі рядки будуть заповнені автоматично, а деякі потрібно заповнити вручну. Зокрема, автоматично підтягується інформація про страховий стаж людини (загальний) та про стаж за останні 12 місяців.

У разі, коли необхідно змінити дані про страховий стаж (зокрема, коли не враховано інформацію про стаж, набутий після звітного кварталу), це можна зробити вручну. Необхідно внести інформацію в усі поля, позначені зірочкою (*).

Аналогічно слід опрацювати всі листки непрацездатності, включені до заяви-розрахунку, які будуть надсилатися до Пенсійного фонду України.

Коли обов’язкові поля будуть заповнені, натисніть кнопку “Зберегти”. Після цього до заяви-розрахунку ще можна вносити зміни.

Крок 5. Якщо заява-розрахунок оформлена в повній мірі по всіх обраних лікарняних листках, для подальшої роботи оберіть опцію “Сформувати заяву-розрахунок”. Документ відкриється у новому вікні. Його можна завантажити та роздрукувати. Підпишіть заяву-розрахунок та відправте до Фонду.

Важливо! Оскільки після відправки до Пенсійного фонду України редагування заяви-розрахунку неможливе, перед відправкою перевірте сформований документ!

Успішність дій по подачі заяви-розрахунку засвідчить повідомлення “Заява розрахунок. Запис збережено та відправлено на розгляд до ПФУ”.

Для коректного завершення роботи із заявою-розрахунком натисніть «Ок». Після виходу з документу можна працювати з іншими сервісами вебпорталу.

 

Зверніть увагу! Перевірити статус лікарняного (“прийнято”, “не прийнято”, “в опрацюванні”) можна в розділі “Заява-розрахунок”, опція “Пошук”.

 

Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області

Image

Анонси

27.04.2024 – Великодній ярмарок
Увага! Триває Всеукраїнський літературний конкурс ім. Олени Теліги та Олега Ольжича «Тільки тим дана перемога, хто у болі сміятися зміг»
1.03-1.04.2024 – Держкомтелерадіо оголошує прийом публіцистичних творів на здобуття премії імені Івана Франка у галузі інформаційної діяльності
5.03.2024 – Вінницький пресклуб запрошує журналістів і журналісток Полтавської області до участі в освітньому вебінарі на тему «Техніка перевірки фактів у боротьбі з дезінформацією для підготовки інформаційно-аналітичних матеріалів»
16-24.02.2024 – Національний тиждень читання поезії 2024: «Ріки незмінно течуть додому»
22.02.2024 – Вінницький прес-клуб організовує серію вебінарів для регіональних журналістів у межах проєкту «Розбудова толерантного інформаційного простору регіональними журналістами»
02.02.2024 - показ документального фільму «І кожна річка»
Image
Image
Всеукраїнська програма ментального здоров'я
Image
Image
13_poltavska.png
Image

СТОРІНКА ДЕПАРТАМЕНТУ У FACEBOOK

Відео youtube Департаменту інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю ПОлтавської облдержадміністрації
oda-ban2.png
oblrada2.png
ghestova_mova.jpg
other-tasks-metro-icon-1.png

Основні завдання Департаменту

  • забезпечення реалізації державної політики у сфері інформації, комунікацій з громадськістю;
  • сприяння реалізації конституційного права громадян на свободу слова та безперешкодній діяльності засобів масової інформації;
  • участь у формуванні та реалізації державної політики у сфері інформації і видавничої справи з метою повнішого задоволення потреби населення області в інформаційній та видавничій продукції;
  • здійснення заходів щодо розвитку інформаційного простору та інформаційної інфраструктури області;
  • аналіз і прогнозування суспільно-політичних процесів у регіоні;
  • проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики;
  • сприяння місцевим органам виконавчої влади у забезпеченні взаємодії з політичними партіями та громадськими організаціями.
© 2018 Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Полтавської обласної державної адміністрації. Матеріали на сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International license , якщо не вказано іншого. https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.uk