Довідка про підсумки роботи зі зверненнями громадян за 2022 рік

Надрукувати

На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» Департаментом інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю облвійськадміністрації (далі - Департамент) проаналізовано роботу із зверненнями громадян за 2022 рік.

Відповідно до чинного законодавства Департаментом створені належні умови для прийому громадян, забезпечення своєчасного та якісного розгляду їх заяв, скарг, оперативного вирішення порушених у них питань.

Діловодство звернень громадян ведеться відповідно до вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян. Реєстрація звернень громадян проводиться у відповідних журналах реєстрації та на реєстраційно-контрольних картках відповідно до вимог Класифікатора звернень громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 № 858 «Про затвердження Класифікатора звернень громадян» та постанови про внесення змін до Класифікатора звернень громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 94.

Особисті прийоми громадян керівництвом Департаменту, робота «гарячих» телефонних ліній та телефонів довіри проводяться відповідно до затверджених графіків, які розміщено на сайті Департаменту та на стенді в приймальні Департаменту. Звернення громадян розглядаються своєчасно, в терміни, передбачені чинним законодавством, не допускається поверхневе їх опрацювання. Особлива увага приділяється роботі із зверненнями волонтерів, інвалідів, ветеранів війни, учасників бойових дій.

Департамент забезпечує належну комунікацію з громадськими організаціями. Зокрема, здійснюється системна співпраця з такими організаціями: «Громадська спілка «Координаційна Рада громадських організацій учасників АТО»», ГО «Асоціація ветеранів то учасників АГО Полтавщини», Полтавський осередок ГО «Всеукраїнський союз ветеранів АТО», ГО «Клуб військово-патріотичного виховання молоді «Патріот». Активізувалася діяльність громадської ради при облвійськадміністрації. Консультативної ради у справах ветеранів війни, сімей загиблих (померлих) захисників України при облвійськадміністрації.

Варто зазначити, що з початку повномасштабного вторгнення РФ в Україну і оголошення воєнного стану, проведення особистих прийомів громадян тимчасово призупинено. Комунікація здебільшого відбувається шляхом листування, телефоном, та електронною поштою, які зазначені на офіційних сайтах Департаменту та облвійськадміністрації.

За 2022 рік до Департаменту надійшло 67 звернень. Всі звернення були адресовані керівництву ОВА.

Звернення надходили від жителів: м. Полтава та Полтавської області - 46 звернень, з м.Києва та Київської області - 10 звернень, з м. Харків, м. Одеса та з м. Вінниця – по 1 зверненню, м. Черкаси - 2 звернення, з Донецької та Луганської областей по 1 зверненню. Також звернення надходили з США, Швейцарії та Азербайджану по 1 зверненню.

Для порівняння, за 2021 рік до Департаменту надійшло 69 звернень. Громадяни звертались: до облдержадміністрації - 49 звернень, до комунальної бюджетної установи «Обласного контактного центру» - 7 звернень, до Департаменту інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю облдержадміністрації - 4 звернення, до Верховної Ради України - 3 звернення, до Офісу Президента України - 3 звернення, до СБУ в Полтавській області - 1 звернення, до Полтавської обласної ради - 1 звернення, до Міністерства культури та інформаційної політики України - 1 звернення. Звернення надходили від жителів: м. Полтава та Полтавської області - 52 звернення, з м. Києва та Київської області - 13 звернень, з м. Харків - 2 звернення, м. Миколаїв - 1 звернення, м. Слов’янськ - 1 звернення.

Протягом звітного періоду у зверненнях громадян порушувалися наступні питання:

- сприяння в організації отримання гуманітарної допомоги;

- робота систем оповіщення населення про загрозу виникнення надзвичайних ситуацій;

- підтримка волонтерських ініціатив;

- підтримка внутрішньо переміщених осіб, у т.ч. організація дозвілля дітей внутрішньо переміщених осіб;

- погодження проведення мирних зібрань;

- демонтаж пам’ятників імперської доби;

- розміщення публікацій у регіональних засобах масової інформації та інші питання суспільно-політичного та соціально-економічного характеру.

Робота з листами, заявами і скаргами в Департаменті направлена на неупереджений, об’єктивний та своєчасний їх розгляд, на вжиття заходів щодо запобігання виникненню підстав для повторних звернень та звернень до органів влади вищого рівня. Стан виконавської дисципліни щодо роботи із зверненнями громадян знаходиться на постійному контролі у керівництва Департаменту.

На нарадах у директора Департаменту аналізується стан роботи із зверненнями громадян з метою виявлення причин, що спонукають громадян звертатися до органів виконавчої влади. Згідно наказу директора Департаменту від 27.12.2022 №73-Од «Про затвердження графіків особистих і а виїзних прийомів громадян, про роботу «гарячої» телефонної лінії та телефон довіри в Департаменті у 2023 році» за потреби проводиться день контролю з розгляду звернень громадян.

Стан роботи із зверненнями громадян у Департаменті за 2022 рік проаналізовано на щотижневій нараді у директора Департаменту 10 січня 2023 року.

Зосереджено увагу на вжиття заходів по підвищенню рівня виконавської дисципліни та персональної відповідальності державних службовців Департаменту за роботу із зверненнями громадян, вчасного виявлення гострих суспільно значущих проблем та ефективного вирішення їх на місцях. Постійно ведеться моніторинг термінів виконання звернень та дотримання вимог законодавства щодо звернень громадян серед виконавців.