• +380 (0532) 56-17-18
  • info@adm-pl.gov.ua
  • Пн - Чт 9:00 - 18:00, Пт 9:00 - 16:45. На час карантину: пн-чт 8:00 до 17:00, пт з 8:00 до 15:45, перерва з 12:00 до 12:45
Image

Для осіб із порушенням зору

Previous Next

Хто стоїть за дискредитацією телеканалу «Дом». Аналітика

Оскільки телеканал "Дом" поставив собі за мету інформаційно сприяти реінтеграції тимчасово окупованих територій (ТОТ), що включає в себе формування позитивного ставлення до реінтеграції у громадян України по обидві сторони лінії зіткнення та визнання різноманітної громадянської ідентичності, яка заснована на загальних цінностях, політично заангажований медійний апарат внутрішніх українських гравців завдає удару у відповідь скоординованою інформаційною кампанією та пропагандою, спрямованою на телеканал «Дом» та систему іномовлення України.

Політично заангажовані медіа, оплачувані піарконсультанти, публічні спікери політичних партій, інтернеттролі в соціальних мережах розповсюджують повідомлення із звинуваченнями в упередженості та дезінформації, мета яких – умисний підрив довіри до мовлення на ТОТ. Аналогічні зусилля спрямовані в цілому на дискредитацію державного підприємства "Мультимедійна платформа іномовлення України".

Предмет та мета дослідження

Період: 15-23 березня 2021 року включно. 

Предмет дослідження: негативні наративи по відношенню до телеканалу «Дом», а також пов'язаних з його діяльністю персон.  

Типи даних:

повідомлення у соціальних медіа (новинні сайти, соціальні мережі, месенджери, форуми, інші);

відеоролики з програм на телебаченні та спеціалізованих сайтах для публікації відео. 

Мета дослідження: визначити основні негативні наративи по відношенню до телеканалу «Дом» та їхню частотність. Виділити основних публічних спікерів, які формують негативні наративи про телеканал «Дом» та пов'язаних з його діяльністю персон. Виділити основні інсайти формування та поширення негативних наративів.

Висновки

Дослідження показує, що в Україні існує два великих політичних табори, які обрали мішенню телеканал «Дом» для інформаційних атак і які використовують YouTube, Twitter, Facebook, приватні телеканали, де масово використовуються такі сенсові повідомлення:

Що телеканал «Дом» поширює дезінформацію та пропаганду й упереджений по відношенню до опозиції до діючої влади, яка контролює редакторську політику каналу.

Що контент телеканалу не відповідає заявленій місії мовлення.

Що телеканал не дивляться на ТОТ.

Що телеканал створений задля "відмивання грошей» або бюджет використовується нецільовим способом.

Що телеканал мовить російською мовою і тим самим порушує вітчизняне законодавство.

Причина таких інформаційних зусиль із дискредитації телеканалу з боку політичних стейкхолдерів або їх обслуговуючих агентів полягає в тому, що телеканал «Дом» є частиною державного підприємства «Мультимедійна платформа іномовлення України», а це, за задумом спікерів, дозволяє впроваджувати маніпуляцію про те, що це "особистий канал Зеленського".

З одного боку до політичних критиків відносяться публічні спікери однієї з політичних партій, яка декларує свою опозиційність. В цю ж групу входять юридично не пов’язані з партією актори, яких все одно можна вважати прихильниками цього ідеологічного курсу (часто серед них – оплачувані піарконсультанти або лояльні журналісти, що працюють на комерційних каналах під контролем політичного власника та навіть прихильники певних ідеологічних (націоналістичних) груп, які розповсюджують на своїх сторінках в соцмережах контент політично заангажованих телеканалів).

З іншого боку атака велась зі сторони акторів так званого проросійського табору – це асоційовані з проросійською риторикою журналісти, блогери, а також оплачувані піарконсультанти.

Варто зазначити, шо в знайдених цитатах спікерів в медіа переважно використовується мова ненависті та очевидні політичні кліше, наприклад, що нібито телеканал «Дом» є "власністю" діючого президента.

Таким чином, політично заангажовані медіа та впливові особи, що виступають на підтримку вказаних груп, а також інтернеткоментатори – прихильники вказаних груп впливу – націлені на телеканал «Дом» у межах скоординованої інформаційної операції, про що свідчать однаково вживані повідомлення, часові межі активностей та інші індикатори спланового розповсюдження повідомлень однотипного характеру.

Системна робота державного підприємства "МПІУ" направлена на інформаційне сприяння реінтеграції ТОТ, що включає в себе формування позитивного ставлення до реінтеграції у громадян України по обидві сторони лінії зіткнення та визнання різноманітної громадянської індетичності, яка заснована на загальних цінностях. Це є одним із низки тригерів, який провокує підконтрольний деяким українським політикам медійний аппарат, щоб дискредитувати політико-дипломатичний шлях вирішення конфлікту, відвернути увагу від ролі медіа в постконфліктному врегулюванні та повернути контроль над суспільною думкою щодо політичного виміру завершення конфлікту.

Саме тому скоординовані інформаційні зусилля політичних гравців із дискредитації продуктів ДП «МПІУ», нашого персоналу та партнерів призводять до появи агресивних інформаційних кампаній не тільки проти телеканалу «Дом», але й цінностей підприємства, серед яких – захист принципів свободи слова та стандартів інформаційної діяльності.

Ми прогнозуємо, що медійний апарат, підтримуваний політичними гравцями всередині України, буде й надалі намагатись агресивно дискредитувати роботу телеканалу «Дом», знаходячи в цьому можливість для повернення уваги суспільства до їхньої політичної діяльності в країні.

За матеріалами телеканалу «Дом»

 

Image

Анонси

Увага! Триває Всеукраїнський літературний конкурс ім. Олени Теліги та Олега Ольжича «Тільки тим дана перемога, хто у болі сміятися зміг»
Стартує Всеукраїнський проєкт збору книжок «Вільні читають українською!»
1.03-1.04.2024 – Держкомтелерадіо оголошує прийом публіцистичних творів на здобуття премії імені Івана Франка у галузі інформаційної діяльності
5.03.2024 – Вінницький пресклуб запрошує журналістів і журналісток Полтавської області до участі в освітньому вебінарі на тему «Техніка перевірки фактів у боротьбі з дезінформацією для підготовки інформаційно-аналітичних матеріалів»
16-24.02.2024 – Національний тиждень читання поезії 2024: «Ріки незмінно течуть додому»
22.02.2024 – Вінницький прес-клуб організовує серію вебінарів для регіональних журналістів у межах проєкту «Розбудова толерантного інформаційного простору регіональними журналістами»
02.02.2024 - показ документального фільму «І кожна річка»
Image
Image
Всеукраїнська програма ментального здоров'я
Image
Image
13_poltavska.png
Image

СТОРІНКА ДЕПАРТАМЕНТУ У FACEBOOK

Відео youtube Департаменту інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю ПОлтавської облдержадміністрації
oda-ban2.png
oblrada2.png
ghestova_mova.jpg
other-tasks-metro-icon-1.png

Основні завдання Департаменту

  • забезпечення реалізації державної політики у сфері інформації, комунікацій з громадськістю;
  • сприяння реалізації конституційного права громадян на свободу слова та безперешкодній діяльності засобів масової інформації;
  • участь у формуванні та реалізації державної політики у сфері інформації і видавничої справи з метою повнішого задоволення потреби населення області в інформаційній та видавничій продукції;
  • здійснення заходів щодо розвитку інформаційного простору та інформаційної інфраструктури області;
  • аналіз і прогнозування суспільно-політичних процесів у регіоні;
  • проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики;
  • сприяння місцевим органам виконавчої влади у забезпеченні взаємодії з політичними партіями та громадськими організаціями.
© 2018 Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Полтавської обласної державної адміністрації. Матеріали на сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International license , якщо не вказано іншого. https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.uk