Previous Next

Міністр освіти і науки у Полтаві повідомив про розвиток мережі спецзакладів для дітей з особливими потребами

Надрукувати

22 грудня Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет у межах робочого візиту в Полтавську область разом із головою облдержадміністрації Олегом Синєгубовим ознайомився з роботою Полтавського навчально-реабілітаційного центру, який розташований у Полтаві, на вулиці Героїв Сталінграду, 16.

«Я відвідую подібні реабілітаційні центри по всій Україні. І вони дуже потрібні, адже не завжди дитина з особливими освітніми потребами може навчатися в звичайній школі чи дитячому садку, – розповів Сергій Шкарлет. – У цьому центрі працюють педагоги зі спеціальними знаннями, які можуть надати дитині певні навички з позитивом перебувати у складних обставинах і соціалізуватися у середовищі. Закривати такі реабілітаційні центри – це злочин. Ми маємо їх підтримувати, зокрема й на законодавчому рівні, надавати всіляку допомогу, розвивати мережу спецзакладів. Насамперед для того, щоб діти були щасливими».
Голова Полтавської ОДА Олег Синєгубов розповів, що даний заклад є унікальним для області.
«Ми маємо дати шанс дітям з особливими потребами на розвиток і майбутнє. Педагоги цього реабілітаційного центру розробили спеціальні методики навчання таких вихованців. І ми їх запроваджуватимемо й розвиватимемо, – говорить Олег Синєгубов. – Заклад отримує кошти з обласного бюджету на утримання, ми й надалі будемо його підтримувати й розвивати».
Директор Департаменту освіти і науки Полтавської ОДА Віта Ковальська додала, що в планах тут створити багатопрофільний реабілітаційний центр.
Тут приймають дітей з усіх районів області. Є й цілодобові групи. Полтавський навчально-реабілітаційний центр має два відділення – у Полтаві та Михайлівці, що неподалік від Диканьки. Нині в закладі перебуває 161 дитина.
«Наші вихованці мають різні нозології, немає лише незрячих. Заклад – експериментальний майданчик всеукраїнського значення по впровадженню роботи з дітьми з аутизмом, – розповідає директор Любов Січкар. – Центр повністю забезпечений кадрами. Із 89 педагогічних працівників 68 мають вищу спеціальну освіту. Є 12 дефектологів, 14 логопедів, 5 спеціальних психологів, соціальний педагог».
Найбільше у центрі дітей зі спектром аутизму. Це досить складна нозологія, яка до кінця ще не вивчена в світі. Полтавські педагоги працюють в експерименті саме з цими дітьми, щодня продовжуючи вчитися. Бо для цих дітей ще немає достатньо підручників, навчального матеріалу, доводиться все це виготовляти власноруч.
«Ми повністю модифікуємо програми, вони підлаштовані під дітей, щоб досягнути результату. На кожну дитину складаємо індивідуальний освітній маршрут. Тричі на рік проводиться діагностика. Відповідно до неї і складаємо освітній маршрут. Фахівці працюють із дітьми майже індивідуально», – зазначила заступник директора з навчально-виховної роботи Полтавського навчально-реабілітаційного центру Наталія Різник.