Previous Next

«Потрібно виводити сміттєзвалища з тіні», – Євген Греков

Надрукувати

Заступник голови облдержадміністрації Євген Греков провів нараду щодо упорядкування сміттєзвалищ на території Великобагачанського, Диканського і Хорольського районів.

«Якщо проблематику забруднення сміттям розглядати глобально, то іноді здається, що доволі складно щось вдіяти. У такому разі доцільно її розподілити на частини й поетапно вирішувати проблему. Один із перших етапів, який хочемо відпрацювати на території трьох зазначених районів – оформлення первинної документації – паспортів місць видалення відходів, – зазначив Євген Греков. – Потім, після юридичного підтвердження, що такий об’єкт існує, починається стратегічний аналіз, чи дійсно він потрібен, чи належно функціонуватиме, чи потрібно щось змінити. Якщо сміттєзвалище має функціонувати, то розпочнуться інші процеси – оформлення використання земельної ділянки, облаштування об’єкта відповідно до технічних вимог. Наше поточне завдання – відпрацювати на прикладі трьох районів області алгоритм дій, потім проаналізуємо його виконання, за потреби відкорегуємо й поширимо напрацьований досвід на інші райони Полтавщини».

Директор Департаменту екології та природних ресурсів облдержадміністрації Максим Брикульський пояснив, що відповідні кроки роблять, аби привести до ладу комплексну програму поводження з твердими побутовими відходами, яка діє в області до 2021 року. Це дасть змогу розпочати перший етап розробки регіонального плану управління відходами. Якщо раніше розглядалися лише тверді побутові відходи, то тепер існує 11 категорій відходів, за якими потрібно мати відповідну програму й розуміння, як вони утворюються, утилізуються чи обробляються для повторного використання.

«Ми протягом кількох місяців збирали інформацію з усіх органів місцевого самоврядування області й райдержадміністрацій щодо кількості сміттєзвалищ, які нині є в регіоні. На Полтавщині 677 сміттєзвалищ. Із них близько 20 відсотків мають паспорти. Паспортизувати об’єкти не самоціль. Мета – запобігти можливому забрудненню та превенція від подальших штрафів, тому що в кількох районах області є випадки, коли відкриті кримінальні справи, відбувається розгляд у суді й накладення штрафів», – додав Максим Брикульський.

Розповів, що паспортизація дозволить з’ясувати, яка площа об’єкта, які види відходів на ньому знаходяться, залучити кошти з місцевого бюджету чи інших джерел, щоб із ним щось робити – санувати, ліквідувати, зробити програму по сортувальній станції. Максим Брикульський зазначив, що райдержадміністраціям нададуть детальний перелік сміттєзвалищ у регіоні. Але ініціювати паспортизацію мають органи місцевого самоврядування як власники земель, на яких розміщено сміттєзвалища. РДА стануть комунікаторами у цьому процесі. Зокрема, впродовж тижня вони мають провести зустрічі з органами місцевого самоврядування, визначити ініціатора паспортизації місць видалення відходів, пояснити, яким чином цю роботу виконувати, визначити контактних осіб і коли відбудуться сесії місцевих рад, куди можна винести питання розробки нових і внесення змін до наявних паспортів та їх фінансування. Наступний крок – календарний план виконання робіт. Максим Брикульський додав, що всю методологічну допомогу візьмуть на себе Департамент екології та природних ресурсів й Управління житлово-комунального господарства ОДА. Начальник Управління Едуард Рева додав, що учасники процесу також можуть надавати свої пропозиції щодо змін до існуючої програми по ТПВ.

«Розробка паспорта місць видалення відходів – не просто витрачання коштів. Закладається правова основа для сплати екологічного податку суб’єктом, який використовує сміттєзвалище. Якщо воно буде паспортизоване, то на його подальше перенесення, інші заходи стане можливо залучати кошти. Можна буде розробляти іншу необхідну документацію, зокрема, на землю, бо первинні документи вже на об'єкт будуть. Якщо органи місцевого самоврядування не в змозі покрити витрати за рахунок своїх коштів, то можуть звернутися до обласного екологічного фонду й на умовах співфінансування провести заходи з облаштування сміттєзвалища, – сказав Євген Греков. – Потрібно виводити сміттєзвалища з тіні. Слід враховувати, що наявні сміттєзвалища й так усім відомі. Якщо не буде вчинено дій для їх узаконення, то вони потраплять у план перевірки Держекоінспекції. Вона нарахує відповідні збитки, які потрібно буде сплатити в державний бюджет. Тобто органи місцевого самоврядування все одно понесуть витрати, але користі від того не буде, ніж якби вони спрямували їх на паспортизацію місць видалення відходів».

До 18 березня Великобагачанська, Диканська і Хорольська райдержадміністрації мають завершити перший етап роботи, зокрема провести зустрічі з органами місцевого самоврядування й визначити алгоритм проведення паспортизації місць видалення відходів та актуалізації інформації у вже виготовлених документах.