Previous Next

На Полтавщині розробляють стратегію підвищення рівня математичної грамотності серед школярів

Надрукувати

Тему удосконалення викладання математичних дисциплін на Полтавщині обговорювали в Полтавській облдержадміністрації. Бо результати останнього міжнародного дослідження якості освіти PISA показали, що 36% українських 15-річних школярів не досягають базового рівня знань із математики, тобто не можуть використовувати елементарні математичні вправи в особистих цілях і в побуті.

«Ми створили громадсько-консультативну раду, щоб вчителі, науковці, депутати долучилися до такого важливого питання як покращення викладання математики в школах, – сказав перший заступник голови Полтавської ОДА Дмитро Лунін. – Нинішній рівень знань нікого не влаштовує. Уявіть, 26% учнів не мають читацької грамотності, 36% – мінімального рівня знань із математики. Наша мета – створити обласну програму, винести її на розгляд Полтавської обласної ради й удосконалювати систему викладання в загальноосвітніх закладах».

Директор Департаменту освіти та науки Полтавської ОДА Олена Харченко додала, що цей рік в Україні проголошено роком математики.

«Україна з цього предмету за 39 позиціями відстає від європейських країн. Нам з вами треба знайти підходи до учнів, мотивувати їх вчитися, а також підвищувати якість підготовки вчителів», – додала Олена Харенченко.

Директор Полтавського інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М. В. Остроградського Віталій Зелюк зауважив, що в області проводилося дослідження грамотності викладачів математики. Із 500 освітян, які виконували математичні задачі, 70% не впоралися і завданням. Тому, на його думку, насамперед треба підвищувати фахову підготовку вчителів.

До обговорення рівня математичної грамотності долучилися працівники полтавських вишів, вчителі, громадськість, депутати Полтавської облради. Серед цілей, які включать до програми такі:

Учасники засідання жваво обговорювали тему та пропонували своє бачення подолання математичної безграмотності дітей. Серед запропонованого – використання цифрових технологій у викладанні, епатажна і креативна подача матеріалу, додаткові години для учнів, що відстають, покращення оплати для вчителів за рахунок коштів ОТГ, розвантаження програми, сертифікація вчителів.