Previous Next

У школах Полтавщини ініціюють введення посади заступника директора з військово-патріотичного виховання

Надрукувати

На нараді з керівниками органів управління освітою міськвиконкомів, райдержадміністрацій та ОТГ в обласній державній адміністрації обговорили питання військово-патріотичного виховання учнівської молоді. Заступник військового комісара по роботі з особовим складом та громадськістю Полтавського обласного військового комісаріату Едуард Бородай розповів про проблеми, які існують в школах із викладанням предмета «Захист Вітчизни».

«У 2014 році, після хвиль мобілізації, ми зрозуміли, що молодь не готова нести службу: немає навичок поводження зі зброєю, немає психологічної готовності до служби, тому й багато втрат на фронті. Адже тривалий час допризовна підготовка юнаків у школах знищувалась. Години навчального предмета зменшили, матеріально-технічну базу втратили, кадри розійшлися, а «Захист Вітчизни» викладався за сумісництвом, – розповів Едуард Бородай. – Тому з 2015 року комісаріат вирішив внести чималі зміни в цьому напрямку.

Зокрема, у червні 2019 року Полтавщина першою в Україні розпочала видачу навчальної зброї навчальним закладам. Зокрема, 30 шкіл її вже отримали. Уже є охочі з Карлівського (13 шкіл) та Шишацького (1 школа) районів отримати зброю на початку 2020 року.

«Цього недостатньо. Ми не маємо чекати змін від керівництва держави, адже з 2002 року в Україні є достатня нормативна база для викладання «Захисту Вітчизни». У концепції про допризовну підготовку все розписано: якою має бути матеріально-технічна база, які обов’язки викладача і таке інше, – говорить Едуард Бородай. – Дуже добре, що в школах почали з’являтися викладачі, які закінчили військові кафедри. Ще має бути спеціальний клас, кімната для зберігання навчальної зброї. Кожна школа має зробити інвентаризацію, розібратися, чого не вистачає для викладання допризовної підготовки».

Крім відновлення бази, виділення та наповнення спецкласу, в комісаріаті вважають за доцільне викладати цей предмет у військовій формі, а ще повернути в школи посаду заступника директора з військово-патріотичного виховання. У деяких областях України вже створили Центри військо-патріотичного виховання на базі опорних шкіл, куди на заняття їздять учні сільських шкіл, де немає бази для викладання ДПЮ. Цю ідею можна втілювати й на Полтавщині, адже, за словами Едуарда Бородая, в області є школи, де на високому рівні викладають «Захист Вітчизни», зокрема в Глобиному та Горішніх Плавнях. Ситуацію «ілюструє» весняний призов, бо за кількістю і якістю призовників одразу видно, як у школі викладали допризовну підготовку.

Минулого навчального року кабінетів «Захисту Вітчизни» в закладах середньої освіти області було 217, кімнат для зберігання зброї – 242, стрілецьких тирів – 111.

Обласна цільова програма національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2017-2010 роки була прийнята два роки тому. Уже 30 учнів, студентів та молодих учених за результатами конкурсу отримують стипендію імені Героя Небесної Сотні Ігоря Сердюка. Крім того, за рішенням Полтавської обласної ради виділено додаткові кошти з бюджету на закупівлю настільної історичної гри «Українська революція 1917-1921» для інтернатів, ПТУ та закладів позашкільної освіти.

«Депутати обласної ради виділили кошти на конкурс на кращу матеріальну базу військово-патріотичного та фізичного виховання, зокрема грошову винагороду збільшено зі 100 тисяч до 250 тисяч гривень, – розповів начальник управління позашкільної, професійної, вищої освіти та правового забезпечення Департаменту освіти і науки Полтавської облдержадміністрації Сергій Рибалко. – У 2018 році в цьому конкурсі взяли участь 12 закладів освіти, а цьогорічний конкурс заплановано на 28 жовтня».

Національно-патріотичне виховання в школах є кому викладати, переконують освітяни. Полтавські педагоги неодноразово брали участь і ставали лауреатами конкурсу «Учитель року» у номінаціях «Фізична культура» та «Захист Вітчизни». У школах організовують зустрічі з учасниками АТО/ООС, а цікаві тематичні форми роботи з дітьми вчителі застосовують не лише на уроках, а й поза школою – у таборах відпочинку.