Previous Next

Завдання 2019/2020 навчального року розглянули на конференції педпрацівників Полтавщини

Надрукувати

У сесійній залі Полтавської обласної ради відбулася обласна серпнева конференція педагогічних працівників «Освіта Полтавщини на шляху впровадження Нової української школи: підсумки 2018/2019 навчального року та основні завдання на 2019/2020  рік».

На початку учасників конференції привітав т.в.о. Олег Пругло: ««Я вам дякую за вашу роботу, тому що багато вами зроблено, але ще багато треба зробити. Я знаю що є у нас деяке недофінансування по деякім районам по заробітній платі. Але повірте, що ми над цим працюємо, і я думаю, що все буде гаразд. Я розумію, що не у всіх школах є та база, яку б ми хотіли, але і Міністерство освіти і наше співфінансування з обласного бюджету, фінансування з ОТГ дають нам надію на майбутнє. Практично 98% наших шкіл уже зі швидкісним Інтернетом – я не маю на увазі наші малокомплектні школи, на жаль, їх у нас ще досить багато. Але в цілому, я впевнений, що новий навчальний рік пройде дуже добре».

Голова Полтавської обласної ради Олександр Біленький повідомив про новий конкурс для учнів Полтавщини – шкільний бюджет участі. «Ми перші в Україні проводимо цей конкурс, – сказав Олександр Біленький.– Чому шкільний – ми хочемо, щоб дітки, які будуть готові до дорослого життя, вже не тільки думали, де вони будуть навчатися, а й як вони будуть входити у такі комплексні заходи, які ідуть по всій країні, як громадські бюджети чи бюджети участі. 2-3 вересня на базі нашого «Ерудиту» ми будемо проводити загальний семінар за участю 100 діток віком до 14 років».

Голова обласної ради закликав активізувати дітей щодо участі в конкурсі. Він звертався не тільки до педагогів, а й до керівників органів місцевого самоврядування, адже за його словами, від них на 50% залежить співфінансування відповідних бюджетів.

У конференції взяв участь заступник міністра освіти та науки Вадим Карандій. У своєму виступі він зосередився на впровадженні реформи «Нова українська школа» (НУШ), яка стартувала у 2016 році і має тривати до 2029 року.

У вересні 2018 року розпочався масштабний етап реформи в Україні, коли до Нової української школи було зараховано близько 455 тисяч першокласників. Приблизно стільки ж учнів поповнять 1-і класи у вересні 2019 року

Заступник міністра сказав, що вже розпочалися моніторинги та опитування щодо реформування і вони триватимуть кожні два роки. Це необхідно, за словами пана Карандія, для вивчення процесу у динаміці та ухвалення подальших рішень.

Останні моніторинги, зокрема, виявили недоліки у дітей 1-4 класів щодо їх вміння ефективного читання. Причому моніторинг показав, що у цій справі кращі результати демонструють дівчата. А ось щодо математики гендерної нерівності не спостерігається.

Не все гаразд, на думку заступника міністра, і з однією з головних цілей реформи – створенні дружної та безпечної школи, педагогіки партнерства.

«Наша школа залишається, на жаль, авторитарною, – сказав пан Карандій. – І ця авторитарність зумовлює досить жорстке середовище в середній школі. Так 33% учнів, які брали участь у відповідному дослідженні, зазначили, що вони в школі не почуваються щасливими; майже 16% учнів зазначили, що кілька разів на місяць наражаються на фізичне насильство».

Заступник міністра висловив надію, що запропоновані урядом поетапне (до 2023 року) підвищення зарплат педагогом буде втілені на практиці.

«Підвищення зарплати передбачається для всіх, але воно буде диференційовано для того, щоб досягти поняття соціальної справедливості, – сказав Вадим Карандій, – для того щоб зняти бар’єри, які заважають молодому вчителю війти в професію; зняти бар’єри, які пригнічують окремі підсфери освіти (довкілля, позашкілля, педагогів ВНЗ) і таке інше».

Заступник міністра освіти повідомив, що розпочалося формування мережі обласних управлінь Державної служби якості освіти. Він офіційно представив Юрія Кращенко як начальника цього підрозділу центральної виконавчої влади на Полтавщині.

Вадим Карандій назвав функції управління, зокрема, « питання освітнього аудиту, затвердження освітніх програм, питання розбудови внутрішніх програм якості освіти, питання сертифікації педагогічних працівників».

Директор Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти Олександр Сидоренко під час конференції сказав, що Полтавщина за підсумками ЗНО-2019 не тільки зберегла, а й покращила свої позиції в Україні – вона на шостому місті.

І все ж, він порадив педагогам, заради поліпшення результатів звертати увагу не тільки на підсумкові таблиці, а й на аналітику, що розміщується на сайті Харківський регіональний центр оцінювання якості освіти.

Директор Департаменту освіти і науки Полтавської облдержадміністрації в цілому позитивно оцінила минулий навчальний рік на Полтавщині і готовність до нового навчального року.

Зокрема, вона зазначила, що цьому сприяло співфінансування галузі з державного, обласного і місцевих бюджетів. Особливу вдячність Олена Харченко висловила тим ОТГ, які знаходять можливість доплачувати педагогам, які працюють на їх територіях.

«Завдання, які ми ставимо далі, – сказала Олена Харченко, – звичайно це формування нового освітнього простору. Формуємо його далі, тому що це ми робимо для дітей. Розвиваємо інклюзивне середовище. Модернізуємо професійно-технічну освіту, відповідно до ринку праці. Викликів дуже багато, і лише спільними зусиллями ми зможемо їх подолати».