У Полтавському РЦПК провели навчання за програмою: «Стресостійкість публічного службовця в умовах професійної діяльності та кризових соціальних ситуацій»

Надрукувати

Державні службовці місцевих органів виконавчої влади та посадові особи місцевого самоврядування  21 та 22 березня цього року стали учасниками загальної короткострокової програми: «Стресостійкість публічного службовця в умовах професійної діяльності та кризових соціальних ситуацій (війни)». Навчання, учасниками якого стали 95 публічних службовців, проводилося через сервіс для організації онлайн-конференцій та відеозв’язку Zoom зі студії Полтавського регіонального центру підвищення кваліфікації.

Загальна мета програми – поглиблення та оновлення теоретичних знань з питань стресостійкості та підвищення її рівня під час виконання службових обов’язків в умовах кризових станів (військових дій).

За результатами навчання слухачі мають демонструвати:

знання: теоретичних положень стосовно феномену стресостійкості; стадій та факторів переживання стресу публічними службовцями в умовах кризових станів (військових дій);

уміння: ідентифікувати прояви переживання стресу у діяльності публічних службовців під час військових дій; аналізувати чинники ризику виникнення стресу при виконанні службових обов’язків працівниками;

навички: застосування технік і методів запобігання стресам у діяльності публічних службовців.

У перший день занять з учасниками працював автор програми та викладач Лавріненко Віталій Анатолійович, доцент кафедри психології Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка, кандидат психологічних наук, доцент. Слухачі розглянули стадії та чинники переживання стресу публічними службовцями в умовах реалізації професійних обов’язків під час військових дій, поняття професійного стресу, зокрема поняття стресостійкості особистості та її компоненти (психофізіологічний, мотиваційний, емоційний, вольовий, інтелектуальний); поняття стрес-залежної особистості, чинники переживання стресу працівниками; прояви переживання стресу особистістю; стадії переживання психічної травми – орієнтування, надзбудження, звільнення від напруження, виснаження, стабілізація стану, посткризове зростання; чинники забезпечення стресостійкості особистості тощо.

Під час другого етапу навчання слухачі разом з викладачем – Яковенко Вірою Сергіївною, сертифікованим тренером, регіональним координатором уповноваженого Верховної ради України з прав людини у Полтавській області –   аналізували методи діагностики та техніки підвищення стресостійкості у діяльності публічних службовців, зокрема застосування технік саморелаксації, самовідновлення у забезпеченні стресостійкості публічними службовцями в умовах військових дій та при професійній діяльності; використання конструктивних моделей поведінки публічними службовцями як спосіб оптимізації стресостійкості в умовах військових дій.

Впевнені, що отримані під час навчання посадовцями знання і вміння допоможуть їм у житті і професійній діяльності.