Цивільний захист населення – один з пріоритетних напрямків діяльності органів влади усіх рівнів

Надрукувати

Ранок 24 лютого 2022 року не лише кардинально змінив життя українців, але й змусив внести до повсякденного вжитку кожного нові слова, такі як: «повітряна тривога», «ракетна небезпека», «укриття», «бомбосховище» тощо.

На виконання доручень Ради оборони області та начальника Полтавської ОВА фахівці обласного контактного центру з 1 березня 2022 року розпочали приймати повідомлення про функціонування укриттів та сховищ на Полтавщині.

В перші місяці повномасштабного вторгнення найбільш актуальними були запити громадян про розташування  безпечних місць, маршрути руху до них, вмісткість тощо. Щоденно фахівці центру отримували близько 30-40 таких дзвінків.

В другій половині 2022 та протягом 2023 року акценти змістилися і першочерговою вимогою жителів області  до місцевої влади стало забезпечення безпеки дітей під час навчального процесу та підготовка укриттів в школах і дитячих садочках. Активними  були як мешканці великих міст: Полтави, Кременчука, Миргорода, Лубен, так і сільських громад.

Працівники обласного контакт-центру, також, були залучені до масштабного моніторингу  готовності сховищ, їхнього стану, графіків функціонування тощо, який проводився влітку минулого року. Завдання операторів «гарячої лінії» полягало в чіткому формулюванні проблеми із зазначенням точного місця розташування укриття, наявного недоліку, невідкладного інформування фахівців з ДСНС, поліції, місцевих громад для оперативного реагування.

Протягом червня 2023 року було отримано більше 200 дзвінків та повідомлень у чат-боті, оформлено близько 100 звернень даної тематики. Найбільш активними були мешканці Кременчука та Полтави.

Хоча інтенсивність дзвінків зменшилася, але ці питання не втрачають своєї актуальності і в перші місяці 2024 року.

Загалом, за два роки було зафіксовано більше 300 конкретних випадків з порушеннями та зауваженнями до сховищ в Полтавській області. У відсотковому співвідношенні до загальної кількості звернень, опрацьованих в контактному центрі за цей період, даний показник становить менше одного відсотка, але за кожним повідомленням стоїть безпека і життя людей, що робить ці питання пріоритетними та першочерговими.  

Робота в цьому напрямку триває постійно.

Кожен за потреби має можливість безперешкодно та безкоштовно звернутися на  телефонну лінію Полтавської ОВА: 0800502230 та отримати відповідну інформацію чи оформити звернення.