Наближення соціальних гарантій до мешканців територіальних громад

Надрукувати

В умовах воєнного стану одним із головних завдань органів влади є недопущення зниження рівня соціального захисту та забезпечення безперешкодного доступу до отримання соціальної підтримки кожному мешканцю області.

З метою наближення адміністративних послуг соціального характеру до мешканців територіальних громад Міністерством соціального захисту населення розроблено Програмний комплекс «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада» (ПК «ІІС «Соціальна громада»).

ПК «ІІС «Соціальна громада» об’єднує у єдиному інформаційному середовищі «фронт»-офіси прийому документів від населення, що знаходяться, в територіальних громадах (відділи з питань соцзахисту або ЦНАП) з «бек»-офісом у структурних підрозділах соціального захисту населення райвійськадміністрації. В містах обласного значення управління соціального захисту населення поєднують виконання функцій  «фронт»-офісу та «бек»-офісу.

До повноважень управлінь соціального захисту населення відноситься проведення розрахунку розміру допомоги, прийняття рішення про її надання, встановлення контролю за правильністю призначення та проведення виплати.

Важливо налагодити тісні контакти та продовжити постійну співпрацю територіальних громад та чотирьох управлінь соціального захисту населення райвійськадміністрацій з метою своєчасного встановлення права мешканців області на отримання державних соціальних гарантій.

На сьогодні через ПК «ІІС «Соціальна громада» надається більше 20 видів адміністративних послуг соціального характеру, зокрема, допомога при народженні дитини, допомога особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю, допомога на проживання внутрішньо переміщеним особам, компенсація фізичним особам, які надають соціальні послуги, інші види допомог.

Варто зазначити, що згідно законодавства більшість соціальних виплат, які призначаються з урахуванням доходів, надаються терміном на 6 місяців. Отримувачам таких допомог необхідно щопівроку поновлювати пакет документів з подачею відповідної заяви.

Цифровізація системи соціальної підтримки на рівні територіальних громад та органів соціального захисту населення дає можливість розширити мережу фахівців, які здійснюють організацію прийому заяв та документів від громадян, оформити та отримати адміністративну послугу соціального характеру ближче до місця проживання. В області до ПК «ІІС «Соціальна громада» підключені всі 60 територіальних громад.

Оперативне надходження до управління соціального захисту населення через  ПК «ІІС «Соціальна громада» електронних заяв з «прикріпленими» сканованими копіями документів, забезпечує 10-денний процес призначення (перерахунку) соціальної допомоги та компенсацій, і, відповідно, отримання соціальних виплат. За результатами опрацювання прийнятих документів спеціалістами управлінь соціального захисту населення передається повідомлення про призначення (відмову) допомоги із зазначенням її розміру та терміном дії. Перевагами такої системи також є можливість відстеження стану розгляду заяв після звернення до «фронт»-офісу.

У 2023 році управліннями соціального захисту населення опрацьовано 30 тисяч пакетів документів на призначення держаних соціальних допомог, які надійшли  від територіальних громад через ПК «ІІС «Соціальна громада».