За новими правилами передбачена цифровізація всіх процесів при ввезенні товарів гуманітарної допомоги, – Наталя Скабук

Надрукувати

Із 1 грудня 2023 року набере чинності новий порядок пропуску та обліку гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану. Він затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 05.09.2023 № 953. Основними змінами є впровадження доступного електронного інструменту обліку гуманітарної допомоги, зручної форми для автоматичних звітів та скасування гарантійних листів.

Про це розповіла в.о. першого заступника начальника Полтавської митниці Наталя Скабук під час брифінгу в офіційному медіацентрі Полтавщини.

«За новими правилами передбачена повна цифровізація всіх процесів, які відбуваються під час ввезення товарів гуманітарної допомоги. Це реєстрація на електронній платформі отримувача гуманітарної допомоги, формування декларації з унікальним номером, що містить інформацію про товар, кількість, вагу, об’єм, подання звіту про розповсюдження гуманітарної допомоги», – розповіла Наталя Скабук.

За її словами, постанова запроваджує облік гуманітарної допомоги через електронний вебпортал «Автоматизована система реєстрації гуманітарної допомоги». Там здійснюється реєстрація отримувача в єдиному реєстрі гуманітарної допомоги, внесення інформації про перелік товарів, формування та подання інвентаризаційного опису і звіту щодо розподілу.

Декларація товарів може створюватися в електронній формі засобами інформаційно-комунікаційних систем та подаватися до митного органу шляхом інформаційної взаємодії інформаційно-комунікаційних систем або роздруковуватися разом з унікальним електронним ідентифікатором (QR-код, штрих-код, цифровий код тощо) для подання її митним органам у паперовій формі.

Подання декларації, що містить номер отримувача в Єдиному реєстрі та унікальний код гуманітарної допомоги, в пункті пропуску через державний кордон України здійснюється шляхом повідомлення особою, що переміщує гуманітарну допомогу, митному органу унікального електронного ідентифікатора (під час електронного декларування) або подання декларації в паперовій формі.

У разі подання декларації безпосередньо в пункті пропуску через державний кордон України в паперовій формі без формування унікального електронного ідентифікатора посадовою особою митного органу протягом трьох годин після завершення митного оформлення декларації забезпечується формування електронного запису перенесенням даних декларації та внесення інформації про оформлену гуманітарну допомогу до інформаційно-комунікаційних систем митних органів, які автоматично передаються до автоматизованої системи.

Товари, інформацію про які внесено до автоматизованої системи під відповідним унікальним кодом гуманітарної допомоги та які не ввезені на територію України протягом 90 календарних днів із дати присвоєння унікального коду, автоматично втрачають статус товарів, визнаних гуманітарною допомогою.

Звіт подається до 15 числа кожного місяця, що настає за звітним, наростаючим підсумком окремо щодо кожного переліку товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, ввезених на митну територію України.

Задекларована гуманітарна допомога, щодо якої не подано звіт протягом 90 календарних днів із дати внесення інформації про митне оформлення гуманітарної допомоги за декларацією, вважається такою, стосовно якої відсутній облік щодо отримання та цільового використання, та використаною не за цільовим призначенням.