Навчальні втрати: виявлення та інструменти подолання — відбувся онлайн-семінар для педагогів Полтавщини

Надрукувати

Вже більше ніж три роки поспіль значна частина здобувачів освіти не можуть повернутись до звичного режиму навчання. Спочатку через пандемію, а потім – повномасштабне вторгнення росії. Оцінити наслідки такого тривалого порушення освітнього процесу в Україні наразі дуже складно, проте можливо.

Державною службою якості освіти України за підтримки проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) проведено дослідження, спрямоване на виявлення навчальних втрат, пошуків механізму їх подолання.

Одним із інструментів для виявлення навчальних втрат/розривів/прогалин є діагностичні тести з української мови та математики на платформі «Всеукраїнська школа онлайн» (ВШО). Про використання інструментів з подолання навчальних втрат розповіли фахівці управління Державної служби якості освіти у Полтавській області Юрій Кращенко, Олександр Чернобель, Ірина Тутак під час онлайн-семінару, який відбувся 22 серпня 2023 року.

«Втрати у результатах навчання до яких призвела повномасштабна війна та пандемія, можливо подолати лише за умови вчасного їх виявлення. Завдяки дослідженню вдалося з’ясувати не лише чинники цих втрат, а й розробити  рекомендації та інструментарій аби подолати ці втрати», — зауважив Юрій Кращенко, начальник управління Державної служби якості освіти у Полтавській області.

У онлайн-семінарі «Навчальні втрати: виявлення та інструменти подолання» взяло участь понад 300 освітян: представники місцевих органів управління у сфері освіти, директори/заступники директорів, завідувачі філій закладів загальної середньої освіти, директори/консультанти центрів професійного розвитку педагогічних працівників, науково-педагогічні й педагогічні працівники, здобувачі  освіти, методисти Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, Полтавської академії неперервної освіти імені М. В. Остроградського, Кременчуцької гуманітарно-технологічної академії імені А. С. Макаренка. Учасники отримали  не лише рекомендації щодо подолання освітніх втрат, а й ознайомилися з цифровим діагностичним інструментарієм на платформі ВШО щодо їх виявлення.