Previous Next

В обласному центрі обговорили шляхи протидії маркетинговим технологіям тютюнової індустрії

Надрукувати

У Полтаві відбулася прес-конференція, під час якої презентували результати моніторингу реклами тютюну біля шкіл «Маленькі цілі тютюнових гігантів» й обговорили антитютюнові законопроекти №4030а та №2820. Захід відбувся у межах співпраці ГО «Центр громадянського представництва «Життя» й Департаменту інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю облдержадміністрації.

У прес-конференції взяли участь народні депутати України Костянтин Іщейкін, Наталія Веселова та Юрій Бублик, менеджер з адвокації ГО «Життя» Дмитро Купира й старша сестра КП «Центр ПМСД №2» Полтавської міської ради Марина Козак.

Дослідження проводили у п’ятьох містах України – Вінниці, Івано-Франківську, Полтаві, Сумах і Херсоні. Дослідили 192 торгові точки, розташовані в межах п’яти хвилин пішої ходи від 93 шкіл. У Полтаві перевірили відповідно 29 точок навколо 17 шкіл.

– Наша організація займається громадським здоров’ям. Зокрема, працюємо й над проблемою контролю над тютюном в Україні й питаннями захисту громадян від куріння, – розповів Дмитро Купира. – Ми провели моніторинг реклами тютюну біля шкіл. Попросили місцевих волонтерів обійти торгові заклади, розташовані в межах п’яти хвилин пішої ходьби від шкіл. Зокрема, магазини, кіоски й супермаркети. У межах дослідження, проведеного в Полтаві, виявили, що у ста відсотках відвіданих торговельних закладів продавали тютюнові вироби. Так, тютюнові вироби є легальним продуктом, але тютюнова індустрія використовує викладку сигарет, аби створити рекламу. З 2012 року в Україні реклама, спонсорство та стимулювання продажів тютюнових виробів заборонені. Відповідно до чинного законодавства, реклами тютюну в Україні бути не може. Проте ми зафіксували інструменти, які створюють фактично заново тютюнову рекламу, хоч і не вважаються нею. У 97 відсотках торгових точок використовують викладку сигарет із підсвічуванням, у 93 відсотках – додатково розміщують привабливі зображення й постери. У 62 відсотках досліджених місць продажу тютюнові вироби розташовують на рівні очей дитини (1 метр або нижче), а у 45відсотках – поряд із сигаретами викладають солодощі та іграшки. Ці технології є найпоширенішими інструментами тютюнових корпорацій для стимулювання продажу своєї продукції та залучення нових курців серед підростаючого покоління.

На захист молоді й дітей від впливу маркетингових технологій тютюнової індустрії спрямовані антитютюнові законопроекти №4030а та №2820. Перший передбачає заборону рекламної викладки сигарет у вітринах магазинів, а також розширює перелік вільних від тютюнового диму місць. Другий покликаний звільнити Україну від сигарет із ароматизаторами, зобов’язати індустрію звітуватися про вміст тютюнових виробів й заборонити рекламу тютюну в інтернеті.

Одним зі співавторів законопроекту №4030а є народний депутат України Костянтин Іщейкін.

– Тютюнові виробники працюють над тим, аби збільшити свою аудиторію, залучивши дітей як нових клієнтів, адже стала аудиторія – люди, які постійно палять, передчасно помирають. Наше завдання – активно протистояти таким діям. У розміщенні тютюнових кіосків біля шкіл, маркетинговим технологіям, до яких вдаються виробники тютюнової продукції, вбачаю посягання на життя дітей – майбутнього нашої держави. Це питання національної безпеки, – наголосив Костянтин Іщейкін. – Переконуватиму всіх колег і голову Верховної Ради України якомога швидше поставити наш законопроект на голосування. Сподіваюся, більшість народних обранців його підтримає.