• +380 (0532) 56-17-18
  • info@adm-pl.gov.ua
  • Пн - Чт 9:00 - 18:00, Пт 9:00 - 16:45. На час карантину: пн-чт 8:00 до 17:00, пт з 8:00 до 15:45, перерва з 12:00 до 12:45
Image

Для осіб із порушенням зору

Мін'юст: Де, як і навіщо працюють консультаційні пункти системи БПД під час війни

Бойові дії на території країни змінили усі сфери життя, зокрема це торкнулося й роботи консультаційних пунктів доступу до безоплатної правової допомоги. Адаптуючись до умов сьогодення, юристи системи БПД змінюють формати роботи наявних пунктів та відкривають нові, адже наша ключова мета — оперативне надання якісної правової допомоги.

Оперативно, якісно та безпечно

Консультаційні пункти доступу до БПД — це організовані виїзні пункти прийому громадян юристами системи БПД поза бюро. За заздалегідь визначеним графіком юристи працюють у приміщеннях, наприклад, органів Пенсійного фонду, закладах соціального обслуговування населення, ЦНАПах, геріатричних пансіонатах, будинках-інтернатах для громадян похилого віку, установах виконання покарань тощо.

Рішення про створення та доцільність роботи консультаційних пунктів центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги ухвалюють, зважаючи на потреби територіальних громад, але в умовах війни зважати потрібно й на безпекову ситуацію в регіоні.

Так, наприклад, через активні бойові дії в Миколаївській області робота консультаційних пунктів була призупинена. Зараз вони відновлюють свою роботу там, де це можливо.

«Звісно, зараз ми не можемо планувати роботу консультаційних пунктів, як раніше, коли були визначені конкретні дні та години прийому на місяці вперед. Однак ми постійно комунікуємо з нашими партнерами, які скеровують до нас клієнтів, і вже сьогодні поступово відновлюємо прийоми в точках доступу до БПД», — відзначає директор Регіонального центру з надання БВПД у Кіровоградській та Миколаївській областях Наталія Гнатуша.

Подібна ситуація склалася й у Києві, де з 24 лютого консультаційні пункти не працювали через великі ризики для життя клієнтів та фахівців системи БПД. Лише на початку квітня консультаційні пункти знову запрацювали. Першим свої двері відкрив пункт, розташований в приміщенні «Вцентрі Хаб: Оболонь», згодом відкрилися й інші.

«Воєнні дії в Україні створили нові виклики для нашої роботи. Ми повинні  дбати не лише про якість правової допомоги, але й про безпечні умови як для відвідувачів, так і наших юристів та адвокатів, які співпрацюють з системою БПД. Тому ми створили нові консультаційні пункти, які знаходяться в безпечних місцях, зокрема біля станцій метро», — зазначає заступниця директора Правобережного київського місцевого центру з надання БВПД Олена Маньківська.

Значно зменшилась кількість консультаційних пунктів і в інших регіонах, де точаться бої. Однак юристи за будь-яких умов віднаходять можливості, щоб надавати юридичну підтримку тим, хто її потребує.

«Наразі Запоріжжя, біля якого точаться бої, є центром евакуації біженців з Донецького та Запорізького напрямків. Вже декілька тижнів працює точка доступу, де всі постраждалі від війни можуть отримати правову допомогу. Найближчим часом плануємо відкриття й інших пунктів», — розповідають в Регіональному центрі з надання БВПД у Донецькій та Запорізькій областях.

Працюємо на вокзалах, у гуртожитках та гуманітарних штабах

З перших днів воєнного стану юристи системи розпочали консультування в гуртожитках, гуманітарних штабах, дитячих садочках, тобто там, де наразі перебувають внутрішньо переміщені особи.

«Найбільше запитів на правову допомогу сьогодні отримуємо у новостворених консультаційних пунктах, розташованих в місцях тимчасового перебування внутрішньо переміщених осіб. Це й не дивно, адже у зв’язку з терміновим від’їздом у людей виникає багато юридичних питань», — розповідають в Івано-Франківському місцевому центрі з надання БВПД.

На Закарпатті працює консультаційний пункт на залізничному вокзалі.

«Щодня наші юристи знаходяться на вокзалі, тож переселенці, які прибувають до міста, одразу отримують всю необхідну інформацію. Більшість з них прямують за кордон, тож вирішення їхніх питань є нагальним та потребує оперативного вирішення», — відзначають в Ужгородському місцевому центрі з надання БВПД.

Активно працюють волонтерські штаби та центри гуманітарної допомоги на Кіровоградщині, куди можуть звернутися всі, хто вимушено покинув свої домівки. Правові питання допомагають вирішити юристи центрів безоплатної вторинної правової допомоги.

«Рятуючись від бойових дій, люди залишаються без житла та найнеобхідніших речей, часто й без документів. Вони розгублені, не знають куди йти та з чого почати. Відтак, сьогодні першочерговим завданням наших юристів  є скоординувати громадян та надати чіткі алгоритми вирішення їхніх правових проблем», — зазначила завідувач Кропивницького бюро правової допомоги Анастасія Мироненко.

Воєнні теми і не тільки

Тенденція на збільшення потреб у юридичних консультаціях простежується по всій країні. Більшість питань, які мають громадяни, пов’язані із воєнними діями.

Серед найпоширеніших — питання щодо соціального захисту внутрішньо переміщених осіб, перетину кордону, порядку отримання статусу біженця або тимчасового захисту в країнах ЄС, а також сплати комунальних платежів під час воєнного стану.

«У громадян виникають питання не лише щодо оформлення соціальної допомоги, але й щодо офіційного працевлаштування, оформлення пенсії, отримання домедичної та медичної допомоги за місцем перебування, стягнення аліментів, оформлення спадщини тощо», — зазначає в.о. директора Житомирського місцевого центру з надання БВПД Андрій Мілютін.

Загалом же питання найрізноманітніші та стосуються всіх сфер життя, починаючи з укладання шлюбу, виплати аліментів, завершуючи продажем нерухомого майна чи оформленням документів. Так, цікаву статистику виявили юристи Арцизького місцевого центру з надання БВПД під час прийому в консультаційному пункті, що розташований в ЦНАПі Татарбунарської міської ради.

«З початку війни до юристів системи БПД регіону зросла кількість звернень представників ромського населення з питанням щодо отримання документів громадянина України вперше особами, які давно досягли повноліття», — розповідають юристи центру.

Не лише про права: допомога ВПО

Безумовно, найчутливішою категорією клієнтів системи БПД сьогодні є внутрішньо переміщені особи.

«Особливістю роботи працівників системи безоплатної правової допомоги є людиноорієнтованість. Адже люди, для яких ми працюємо, чекають він нас не лише фахової юридичної допомоги, а й подекуди психологічної підтримки, хочуть бути вислуханими та почутими. Це вкрай важливо сьогодні, враховуючи, що довелося їм пережити», — зазначила директор Володимир-Волинського місцевого центру з надання БВПД Лариса Базіла.

Можна сказати, що консультування переселенців — це особливий комплексний вид допомоги.

«Особливості роботи консультаційних пунктів у місцях перебування ВПО у тому, що громадян здебільшого цікавлять питання, що стосуються воєнних дій. Людям необхідна не лише правова допомога, але й розуміння, підтримка, допомога у вирішенні цивільних, побутових питань», — коментує головний юрист відділу надання правової допомоги Самбірського місцевого центру з надання БВПД Олена Кімак.

Працівникам, які спілкуються з переміщеними особами та надають їм правову допомогу, складно вгамувати свої емоції через біль від почутих фактів.

«Як ніколи розумієш важливість своїх слів. Адже для людей, які звертаються до нас, працівники системи БПД є уособленням держави, не офіційної відсторонено-нейтральної, а тієї, яка безумовно захищає їх права та інтереси», — каже керівник Сахновщинського бюро правової допомоги Людмила Клімова.

Урядовий портал

 

 

Image

Анонси

Увага! Триває Всеукраїнський літературний конкурс ім. Олени Теліги та Олега Ольжича «Тільки тим дана перемога, хто у болі сміятися зміг»
Стартує Всеукраїнський проєкт збору книжок «Вільні читають українською!»
1.03-1.04.2024 – Держкомтелерадіо оголошує прийом публіцистичних творів на здобуття премії імені Івана Франка у галузі інформаційної діяльності
5.03.2024 – Вінницький пресклуб запрошує журналістів і журналісток Полтавської області до участі в освітньому вебінарі на тему «Техніка перевірки фактів у боротьбі з дезінформацією для підготовки інформаційно-аналітичних матеріалів»
16-24.02.2024 – Національний тиждень читання поезії 2024: «Ріки незмінно течуть додому»
22.02.2024 – Вінницький прес-клуб організовує серію вебінарів для регіональних журналістів у межах проєкту «Розбудова толерантного інформаційного простору регіональними журналістами»
02.02.2024 - показ документального фільму «І кожна річка»
Image
Image
Всеукраїнська програма ментального здоров'я
Image
Image
13_poltavska.png
Image

СТОРІНКА ДЕПАРТАМЕНТУ У FACEBOOK

Відео youtube Департаменту інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю ПОлтавської облдержадміністрації
oda-ban2.png
oblrada2.png
ghestova_mova.jpg
other-tasks-metro-icon-1.png

Основні завдання Департаменту

  • забезпечення реалізації державної політики у сфері інформації, комунікацій з громадськістю;
  • сприяння реалізації конституційного права громадян на свободу слова та безперешкодній діяльності засобів масової інформації;
  • участь у формуванні та реалізації державної політики у сфері інформації і видавничої справи з метою повнішого задоволення потреби населення області в інформаційній та видавничій продукції;
  • здійснення заходів щодо розвитку інформаційного простору та інформаційної інфраструктури області;
  • аналіз і прогнозування суспільно-політичних процесів у регіоні;
  • проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики;
  • сприяння місцевим органам виконавчої влади у забезпеченні взаємодії з політичними партіями та громадськими організаціями.
© 2018 Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Полтавської обласної державної адміністрації. Матеріали на сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International license , якщо не вказано іншого. https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.uk