Previous Next

Полтавський краєзнавчий музей стане першим смарт-музеєм в Україні

Надрукувати

16 грудня Vodafone Україна та Полтавський краєзнавчий музей підписали меморандум про співпрацю. Суть партнерства полягає в реалізації на території закладу рішень на базі сучасних технологій та створення першого смарт-музею в Україні.

IT-технології покликані відтворювати історичні події, оживляти експонати, завдяки аудіо- та відеоінформації підсилювати експозиції, уніфікувати додаткову інформацію, осучаснити музейні простори, сприяти їхній доступності для всіх.

«У період пандемії COVID-19 увесь світ переходить на використання новітніх технології. Держава має підтримувати вектор цифрового розвитку усіх сфер життя, – зауважив заступник голови Полтавської ОДА з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації (CDTO) Ігор Панченко. – Завдяки втіленню IT-рішень та цифровізації ми можемо підвищувати рейтинги та упізнаваність музею не лише серед жителів Полтавщини, а й усієї країни та закордону».

За словами заступника генерального директора Vodafone Україна Андрія Большакова, з 2015 року Vodafone займається розбудовою інформаційної туристичної інфраструктури в Україні на базі високошвидкісного мобільного інтернету. Саме Полтава стала першим містом, в якому з’явилася туристична QR-стежка від Vodafone, невід’ємною частиною якої є музеї.

«Ми готові показати на практиці, як за допомогою сучасних IT-рішень та 4G можна вийти на новий  рівень взаємодії з відвідувачам Полтавського краєзнавчого музею», – сказав Андрій Большаков.

Директор зі зв’язків з громадськістю Vodafone Україна Вікторія Рубан додала, що в музейній індустрії IT-технології, інноваційні підходи використовуються дуже широко. Вони дозволяють оживляти фігури, переміщати їх, подорожувати в часі та просторі, відтворювати історичні події».

«Співпраця з Vodafone Україна продовжується – тепер на прикладі Полтавського краєзнавчого музею, – зауважила заступник голови Полтавської ОДА Катерина Рижеченко, – важливо, що вона реалізовується саме зараз, під час його реставрації в межах програми Президента України Володимира Зеленського «Велике будівництво», коли все можна зробити комплексно. IT-технології допоможуть гідно представити оновлений об’єкт, а також наявні музейні експонати, яких тільки в сховищах – понад 300 000», – зауважила Катерина Рижеченко.

Оскільки наразі в музеї проводяться реставраційні роботи, першим кроком у співпраці стане створення унікальної екскурсії на базі технології доповненої реальності.

Першим експонатом, якого «оживив» Vodafone, стала половецька «Кам’яна баба», яку свого часу намалював Тарас Шевченко. Саме за ескізом митця вигляд скульптури, яка зараз без голови, відновлено в цифровому форматі. Скориставшись підказками на табличці дворику, відвідувачі можуть завантажити спеціальний додаток  та, навівши смартфон на скульптуру, побачити її доповнений вигляд. Також поряд із експонатом з’явиться інформація з описом та історією.