• +380 (0532) 56-17-18
  • info@adm-pl.gov.ua
  • Пн - Чт 9:00 - 18:00, Пт 9:00 - 16:45. На час карантину: пн-чт 8:00 до 17:00, пт з 8:00 до 15:45, перерва з 12:00 до 12:45
Image

Для осіб із порушенням зору

Previous Next

В обласному центрі обговорили шляхи протидії маркетинговим технологіям тютюнової індустрії

У Полтаві відбулася прес-конференція, під час якої презентували результати моніторингу реклами тютюну біля шкіл «Маленькі цілі тютюнових гігантів» й обговорили антитютюнові законопроекти №4030а та №2820. Захід відбувся у межах співпраці ГО «Центр громадянського представництва «Життя» й Департаменту інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю облдержадміністрації.

У прес-конференції взяли участь народні депутати України Костянтин Іщейкін, Наталія Веселова та Юрій Бублик, менеджер з адвокації ГО «Життя» Дмитро Купира й старша сестра КП «Центр ПМСД №2» Полтавської міської ради Марина Козак.

Дослідження проводили у п’ятьох містах України – Вінниці, Івано-Франківську, Полтаві, Сумах і Херсоні. Дослідили 192 торгові точки, розташовані в межах п’яти хвилин пішої ходи від 93 шкіл. У Полтаві перевірили відповідно 29 точок навколо 17 шкіл.

– Наша організація займається громадським здоров’ям. Зокрема, працюємо й над проблемою контролю над тютюном в Україні й питаннями захисту громадян від куріння, – розповів Дмитро Купира. – Ми провели моніторинг реклами тютюну біля шкіл. Попросили місцевих волонтерів обійти торгові заклади, розташовані в межах п’яти хвилин пішої ходьби від шкіл. Зокрема, магазини, кіоски й супермаркети. У межах дослідження, проведеного в Полтаві, виявили, що у ста відсотках відвіданих торговельних закладів продавали тютюнові вироби. Так, тютюнові вироби є легальним продуктом, але тютюнова індустрія використовує викладку сигарет, аби створити рекламу. З 2012 року в Україні реклама, спонсорство та стимулювання продажів тютюнових виробів заборонені. Відповідно до чинного законодавства, реклами тютюну в Україні бути не може. Проте ми зафіксували інструменти, які створюють фактично заново тютюнову рекламу, хоч і не вважаються нею. У 97 відсотках торгових точок використовують викладку сигарет із підсвічуванням, у 93 відсотках – додатково розміщують привабливі зображення й постери. У 62 відсотках досліджених місць продажу тютюнові вироби розташовують на рівні очей дитини (1 метр або нижче), а у 45відсотках – поряд із сигаретами викладають солодощі та іграшки. Ці технології є найпоширенішими інструментами тютюнових корпорацій для стимулювання продажу своєї продукції та залучення нових курців серед підростаючого покоління.

На захист молоді й дітей від впливу маркетингових технологій тютюнової індустрії спрямовані антитютюнові законопроекти №4030а та №2820. Перший передбачає заборону рекламної викладки сигарет у вітринах магазинів, а також розширює перелік вільних від тютюнового диму місць. Другий покликаний звільнити Україну від сигарет із ароматизаторами, зобов’язати індустрію звітуватися про вміст тютюнових виробів й заборонити рекламу тютюну в інтернеті.

Одним зі співавторів законопроекту №4030а є народний депутат України Костянтин Іщейкін.

– Тютюнові виробники працюють над тим, аби збільшити свою аудиторію, залучивши дітей як нових клієнтів, адже стала аудиторія – люди, які постійно палять, передчасно помирають. Наше завдання – активно протистояти таким діям. У розміщенні тютюнових кіосків біля шкіл, маркетинговим технологіям, до яких вдаються виробники тютюнової продукції, вбачаю посягання на життя дітей – майбутнього нашої держави. Це питання національної безпеки, – наголосив Костянтин Іщейкін. – Переконуватиму всіх колег і голову Верховної Ради України якомога швидше поставити наш законопроект на голосування. Сподіваюся, більшість народних обранців його підтримає.

Image

Анонси

Увага! Триває Всеукраїнський літературний конкурс ім. Олени Теліги та Олега Ольжича «Тільки тим дана перемога, хто у болі сміятися зміг»
Стартує Всеукраїнський проєкт збору книжок «Вільні читають українською!»
1.03-1.04.2024 – Держкомтелерадіо оголошує прийом публіцистичних творів на здобуття премії імені Івана Франка у галузі інформаційної діяльності
5.03.2024 – Вінницький пресклуб запрошує журналістів і журналісток Полтавської області до участі в освітньому вебінарі на тему «Техніка перевірки фактів у боротьбі з дезінформацією для підготовки інформаційно-аналітичних матеріалів»
16-24.02.2024 – Національний тиждень читання поезії 2024: «Ріки незмінно течуть додому»
22.02.2024 – Вінницький прес-клуб організовує серію вебінарів для регіональних журналістів у межах проєкту «Розбудова толерантного інформаційного простору регіональними журналістами»
02.02.2024 - показ документального фільму «І кожна річка»
УВАГА! Конкурс на здобуття Українсько-єврейської літературної Премії «Зустріч-2024»
Image
Image
Всеукраїнська програма ментального здоров'я
Image
Image
13_poltavska.png
Image

СТОРІНКА ДЕПАРТАМЕНТУ У FACEBOOK

Відео youtube Департаменту інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю ПОлтавської облдержадміністрації
oda-ban2.png
oblrada2.png
ghestova_mova.jpg
other-tasks-metro-icon-1.png

Основні завдання Департаменту

  • забезпечення реалізації державної політики у сфері інформації, комунікацій з громадськістю;
  • сприяння реалізації конституційного права громадян на свободу слова та безперешкодній діяльності засобів масової інформації;
  • участь у формуванні та реалізації державної політики у сфері інформації і видавничої справи з метою повнішого задоволення потреби населення області в інформаційній та видавничій продукції;
  • здійснення заходів щодо розвитку інформаційного простору та інформаційної інфраструктури області;
  • аналіз і прогнозування суспільно-політичних процесів у регіоні;
  • проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики;
  • сприяння місцевим органам виконавчої влади у забезпеченні взаємодії з політичними партіями та громадськими організаціями.
© 2018 Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Полтавської обласної державної адміністрації. Матеріали на сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International license , якщо не вказано іншого. https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.uk